Cykeltur och Mont Royal

 
 
Jordekorre
Ja, det växer purpurkål i stadens offentliga planteringar. Inte en kålfjärilslarv vad jag kan se.
 
Ska strax gå och göra ett "Test du classement", det vill säga ett språktest för att se vilken grupp jag hamnar i för den språkkurs jag hoppas kunna ta. Kommer om allt går vägen att läsa två ekonomikurser på engelska, två på franska samt en "ren" språkkurs. Går det åt helvete idag, ja då får jag nog enbart läsa engelska kurser samt (om det finns plats) läsa en grundläggande franskakurs. Då kommer jag inte att kunna tillgodoräkna mig samtliga kurer jag har här och inte heller vara berättigad till fullt studiemedel. Hoppas att det går vägen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback