Blond och intelligent

Jisses, vissa dagar bjuder på så mycket intryck! Underbart soligt väder idag, dock iskalla vindar. Kanske inte jämfört med Sven, visserligen.
 
Nu verkar det som om jag springer på Jean Talon-marknaden varenda helg. Det är visserligen inte helt långt ifrån sanningen, men nu var det ett tag sedan. Dessutm var det inte huvudmålet, men varför inte passa på när man ändå är i krokarna?
 
Juletider, granarna stod uppradade och klockarna klingade. Utanför saluhallen stod en kille och grillade kastanjer. Mysigt! Givetvis var jag tvungen att prova detta, men tyvärr måste jag erkänna att den pyttelilla struten inte riktigt var värd de $4 jag betalade. Nåja, mysigt i alla fall.
 
 Därefter var det dags för huvudmålet; ännu en marknad. Denna gång "Marché CyclArt". Ett gäng hantverkare hade samlats, som antingen visade och/eller sålde, föremål med cykeltema. Det var allt ifrån skärp gjorda i cykelslang till byxor gjorda för cyklister. Jag blev särskilt förtjust i små broscher gjorda i ståltråd. Förutom cyklar föreställde de skidåkare, skridskor, djur och en gravid kvinna med barnvagt. Supersöt!
 Nya vägar leder till nya upplevelser. Två veganrestauranger, flera småbutiker med coola designprylar och lite annat. Kunde inte låta bli att smita in på en liten gatubutik med lokala ölsorter. Trots att jag är lite avskräckt sedan chokladölen så finns tanken om att jag kanske, någon gång, ska tycka att öl smakar gott. En öl med espresso lät spännande. Annars kanske denna kunde vara något?
Just nu är jag på väg att bryta upp med Rogers - min teleoperatör som har ruinerat mig. Lite cred får de dock för att ordna en snowboardtävling här i mitt kvarter. Härlig stämning!
Ha det bästa veckoslutet, det ska jag ha. Det luktar nämligen gran i min lilla studio.

Kommentarer
Lotta säger:

NAE! har du skaffat gran gumman! Vilka söta renar:) Vad smakade kastanjerna då? KÖP JACKAN!

2013-12-08 | 10:51:13
Bjuhr säger:

Myspys! :D O chokladölen va riktigt äcklig! Vanlig öl är nog bättre...

Själv har jag bakat pepparkakor hemma hos familjen Malmin med över 400 olika pepparkaksformar!!! :D Va riktigt kul! Ska tydligen finnas riktiga renar här som går lite överallt också, men har fortfarande inte sett någon irl...

Svar: Oh, holy moly! Provade du alla formar? Jag vill också baka!
ernsta.blogg.se

2013-12-08 | 21:24:07
Papipupp säger:

Fränt med den ölen gumman, ja det va synd att vi missade den butiken. Men köp du den där jackan du.

Svar: Ännu en gång är du lite sent ute.;) Liksom med plånboken är jackan redan köpt, hehe. Tycker om dig ändå!
ernsta.blogg.se

2013-12-11 | 18:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback