Il neige

Dörrarna här i Montréal är tunga. Ytterdörren var dock lite väl tung i morse...när jag steg ut i snö som nådde upp till knäna. Okej, det började snöa igår kväll och jag såg ju att det hade kommit en del från mitt fönster...men inte så mycket.
 
Jag måste erkänna att det är lite av en utmaning att ta sig fram, även om snögubbarna jobbar hårt denna söndag. Såhär i december har jag dock ännu inte tröttnat på snö, och nordbo som jag är skrämmer den mig inte jättemycket (för den letar sig in genom mitt ytterfönster). Jag inser dock att jag kanske får ändra mina dagsplaner något.
 
I morse...jag inser nu att det var ganska lite snö då. Kram!
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

Herregud! Hur bygger de i Kanada egentligen? Såg ju hur snön låg i drivor mellan dina fönster, är de inte vana vid snö och kyla kan man ju undra? Vilket de borde vara. Hur ska resten av vintern bli? Du får nog gå i ide. Nu är det bara fem dagar kvar!

Svar: Nu är det typ en halvmeter nysnö ute, haha...och då kommer snöstormarna i januari-mars! Hur ska detta sluta? Var gör de av snön?
ernsta.blogg.se

2013-12-15 | 18:43:43
Papipupp säger:

Mysigt med en massa snö då. Blir det inte lite tystare ute då snön dämpar ljud?
Skandal med ditt fönster. Dom som invandrade till nordamerika glömde visst hur man bygger täta hus.

Svar: Denna morgon är det nog många som inte tycker att det är fullt så mysigt... Deras bilar är nämligen lite fast.
ernsta.blogg.se

2013-12-16 | 12:29:00
Jenny säger:

Åhhh... Snö! Jag är så avundsjuk!

2013-12-19 | 20:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback