Ledsen, men nu ger jag upp på riktigt

Person till vänster: "F&A, Ca veut dire quoi?"
Lovisa: "Fusions et acquisitions"
Person till höger: "...et qu'est-ce que c'est?"
Lovisa förklarar...
Person till vänster: "Prof. Lovisa!"
 
Jag trodde dessutom att grupparbetet var avklarat då vi printade ut det förra veckan. Det visade sig dock att ett par referenser hade fallit bort och jag fick panik innan jag hittade dem på min dator igen. Höll på att ge upp när jag dessutom kom på att vi visst måste ha en tabell/sammanfattning av uppsatsen också. Helvete.
 
Lektionen bjöd fortsättningsvis på bland annat konversationen högst upp i inlägget. Då gav jag upp på riktigt. Jag pallar inte! Jag är utbytesstudent, det är alla andra som ska hålla koll på mig.
 
Just det, trodde att eftersom mitteminstentan i denna juridikkurs var ett "quiz", så skulle finaltentan sammanfatta hela kursen. Tji fick jag...gissa vad jag repeterade igår!
 
Med andra ord, nu lägger jag ned! Nästa veckas kavalkad av final exams får jag försöka att förtränga. Idag har jag köpt något så studentprisvänligt som saffran. Perfekt nu när jag har börjat knapra på CSN-lånet, och dessutom kommer att bli återbetalningsskyldig för bidraget.
 
Önskar er alla bättre val i livet! 

Kommentarer
Lotta säger:

Nae, gumman! Håll i! Det kommer att lösa sig, jag lovar. Förresten vad betyder konversationen, översätt för oss outbildade!

Svar: "Vad betyder F&A""Fusioner och uppköp" (typ)
"..och vad innebär det?"
ernsta.blogg.se

2013-12-04 | 16:03:42
Papipupp säger:

Det är ju som mitt jobb då. Vectura blir uppäten av Sweco hehehe.

2013-12-07 | 23:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback