Jag lever

Tänkte att det kunde vara på sin plats med ett livstecken. Tre veckor med besök gav inte mycket tid och energi till att skriva något på bloggen, inte heller till studier. Så den senaste veckan har ägnats åt att försöka komma in i det igen. Inte för att det betyder att jag pluggar extra mycket. Jag varken orkar eller vill. Motivationen är, som det verkar, inte på topp!

Energin börjar dock komma tillbaka! Man kan dock ifrågasätta huruvida jag kan klara mig själv eller inte. Första dagen "ensam", och jag låste in nycklarna igen! Den senaste veckan har jag dessutom blivit av med mina vantar, en strumpa och min underbara mössa. Jag kom dock ihåg att betala hyran...

Jag har dessutom upptäckt ett motsvarande "Halv åtta hos mig" här i Québec. Nu har jag visserligen bara sett ett avsnitt, och trots att det saknar Helge Skoog och de inte verkar så intresserade av att riva i varandras garderober, så gillar jag det! Min lärare i franskakursen tjatar på mig och mina kinesiska klasskamrater om att vi måste se på TV för att lära oss språket och komma in i samhället. Jag undrar om de övriga lärarna håller med...Å andra sidan har jag en som delar ut bonuspoäng till höger och vänster, bland annat till den som vet hur man dödar en zombie. Relevant för en kurs i "hållbart management".

För övrigt flyger jag hem om 29 dagar. Det pyntas som aldrig förr och jag har gjort rawfoodbollar med pepparkakssmak. Snart är det jul!

Ha en härlig dag!

Kommentarer
Lotta säger:

Ha, ha, ha. Humorn i behåll i alla fall! Zombies, jo ja tackar :) Det är ju bra att kunna eller? Hur kunde strumpan komma bort? Klätt av dig nånstans eller? Kolla på tv du även om du inte ska stanna i landet så värst länge, bra att koppla av med också,tv menar jag. Ha det.

Svar: Jag vet inte..den fick fötter!
ernsta.blogg.se

2013-11-22 | 17:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback