Veckoslutet i Montréal

Jag blev nästan lite rädd när jag vaknade upp idag. Det kom in ljus från fönstret, och jag kände mig utvilad, vilket bara kunde tyda på en sak - jag har sovit, och troligtvis lite för länge dessutom. Ingen större skada skedd, det visade sig att telefonen hade ställt om sig själv. Här i Kanada skedde bakåtvridningen av klockan en månad senare än i Sverige, alltså i natt. Väl uppe möttes jag av underbart strålande sol, något vi inte varit helt bortskämda med under veckan. I fredags letade sig temperaturen uppåt närmare 18 grader, visserligen. Den kraftiga blåst som följde fick mig dock att bokstavligen kravla mig fast vid lyktstolparna för att inte falla omkull. Gårdagen bjöd istället på risk för snö (såg dock aldrig någon). Det skiftar med andra ord!
 
 
Solen tas bäst tillvara på utomhus, det var dags för Beatrice att möta Mont Royal och se staden uppifrån. Tror dock hon uppskattade mötet med ekorrarna mer, då de tack vare vädret visade sig från sin mest aktiva sida. Vi får hoppas att Montrealborna var lika aktiva och tog sig till vallokalen. Idag var det nämligen borgmästarval.
 
Ha en bra start på vecka 45, inte mycket kvar av året nu!
 
Rosa bandet-oktober följs av Movember, och mitt favoritbageri visar sitt stöd!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback