Action de Grace - Thanksgiving

I måndags var det Action de Grace, Thanksgiving, Tacksägelsedagen, kalle det vad du vill. Här i Kanada är det i alla fall en röd dag, det vill säga inga lektioner. Eftersom jag inte hade några särskilda planer bestämde jag mig i sista minuten för att deltaga i fakultetens event, för vad passar bättre än att ge tillbaka? Tillsammans samlades 2801$ in till förmån för Moisson Montréal, ett nätverk av livsmedelsproducenter och grossister som bland annat förmedlar överskott av livsmedel till bättre behövande.
 
Tacksam var jag, för det var himla trevligt, trots det gråmulna vädret. Dessutom är jag tacksam att jag överlevde. Fick chansen att prova på "Kangoo Jumps", ni vet, de där skorna med trampolineffekt. Först kunde jag inte stå själv, men efter några studs kändes det bättre. De som har sett mig åka skridskor förstår mitt balansproblem.
Får ni chansen att prova, gör det!
 
 
 

Kommentarer
Papipupp säger:

Hoppade du som en groda då?

Svar: Nej, som en känguru! Fast inte lika smidigt...så som en elefant kanske?
ernsta.blogg.se

2013-10-18 | 12:37:27
Lotta säger:

Gymping eller? Ser riktigt bra ut gumman, koncentrerad :)

Svar: Japp, uppvärmning!=D
ernsta.blogg.se

2013-10-18 | 17:43:28
Papipupp säger:

Du skulle ju va klädd som en nia då.

Svar: Varför? För att jag är dt 9:e hälsoproblemet, haha? 8 står nämligen för de åtta "hälso utmaningarna".
ernsta.blogg.se

2013-10-18 | 17:51:23
Kristina Värn säger:

Fina Lovisa :-)

2013-10-18 | 21:06:27
Jenny säger:

Låter farligt men kul! :)

2013-11-06 | 20:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback