Gästinlägg

Allt började med att jag åkte ensam med buss ner till Landvetter, därifrån har jag tagit tre olika flyg för att slutligen komma till Montreal. Att resa så långt själv kändes både läskigt och spännande på samma gång. När jag väl kom fram till Montreal tog jag buss 747 till hållplats Berri/UQAM där Lovisa väntade med små presenter! (Bland annat chokladmjölk med namnet Beatrice :)

Nu idag den 31oktober har mer än hälften av min tid här i Montreal gått och vi har hunnit med massa roliga och annorlunda saker!
Några av höjdpunkterna är matmarknaden Jean Talon, all shopping (och alla roliga saker jag hittat), besök på annorlunda matställen, besök i parken hos de gulligaste ekorrarna, besök i mysigaste julaffären och förberedelse inför halloween ikväll!

Men jag har även fått uppleva annorlunda saker som att det här vandrar runt massa uteliggare och tigger pengar, poliser som gör som de vill (de åkte nästan på oss när vi gick på övergångsstället, även fast vi hade företräde), arga tanter i Chinatown, extremstora eller extremsmå grönsaker och att det finns massa olika smaker av godiset jelly beans.

De kommande dagarna är inte fullt så planerade som veckan har varit men jag vet
att ikväll så ska Lovisa och jag vara små gulliga älvor! :)

/Beatrice
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

Du är så modig Beatrice, som vågar resa på egen hand så där! Roligt att läsa någon annans inlägg här med. Det blir väl min tur nästa gång troligtvis/förhoppningsvis ;) Fina bilder som beskriver vad ni gjort!

2013-11-01 | 17:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback