I Montreal just nu

På onsdagen hände något historiskt. För första gången anordnades en Marché Fermier, just det, Bondens Marknad, på campus. Mötte bland annat en tjej som stod och sålde egengjorda krämer och oljor innehållande diverse örter. Jag berättade att jag hade torkad maskrosrot hemma. Tydligen tyckte hon inte att det var så bra för magen... Attsingen då! Vilken tur att jag har planerat in lite örtbryggeri när jag snart får besök.
     Tyvärr var jag lite för snål för salvan. Lite rättvis kanel, rödbetor, rödlök och en burk pickade grönsaker, som plåster på såren för att jag själv inte har picklat något denna höst.
 
Annars har Halloween-pyntet börjat dyka upp. Igår möttes jag av ett skelett då jag kom tillbaka från skolan (nej, jag kommer aldrig hem från skolan).
Fontäner har tömts, staden gör sig redo för kylan.

...själv gör jag mig redo för besök om en vecka, om tre veckor kommer mami och papi, och om sextiotre dagar får jag äntligen åka hem!
 

Kommentarer
Lotta säger:

Hej där! Kul med bondens marknad :)

2013-10-18 | 17:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback