Vi behöver prata...

...kära kaffe, jag ger upp. Jag försökte hitta alternativ som var mer anpassade för min ekonomi. CSN lär inte bli glada, när de dömer mig återbetalningsskyldig och jag står där, utan ett öre.
 
Jag försökte med frystorkat pulver. Jag försökte med substitut. Kanske var det smaken av kranvattnet. Kanske var det tyngden av termosen. Din själv fanns inte där, och inte heller min. Därför har jag numera accepterat faktum. Jag har blivit en slösa.
 
Som tröst, för att ursäkta mitt beteende, så väljer jag åtminstone kaffe som bidrar till en mer rättvis handel. Jag har dock ingen ursäkt för att använda engångsmuggar. Det är dags för mig att hitta en termosmugg, och gräva djupare i hålet som leder till ekonomisk kris.
Det värmer dock hela mitt hjärta, små droppar av lycka!

Kommentarer
Papipupp säger:

Åhja nu ska vi inte måla faan på väggen gumman.
Men jag sänder över lite kaffe pengar till dig i alla fall.
/Papi.

Svar: Jag kommer aldrig att lära mig bli ekonomiskt självständig...men tack!<3Jag får ge dig kaffepengar när du är pensionär.
ernsta.blogg.se

2013-10-08 | 08:37:34
Kristina Värn säger:

Unna Dig kaffe det är Du värd oavsett pris Kramar

2013-10-08 | 11:17:49
Lotta säger:

Ekonomisk kris, jag vet inte riktigt om jag ska tro på det? Yes! Smålänningen i dig börjar äntligen ge upp. Tjooho!!!!! Go girl ;)

2013-10-08 | 18:48:33
EvaLena säger:

Hej Lovis :)

Förlåt att jag inte hört av mig på ett tag , jag tappade bort bloggadressen ..... Har du skaffat en termomugg ? Annars kan jag fixa en ? Vilka härliga bilder , du är en duktig fotograf !
Ha det bra i höstmys/rusket kramar från moster :)

Svar: Nej, tyvärr har jag inte gjort det..De finns ju "överallt", men jag är lite för snål för att köpa en innan jag hittat den "rätta". Om du skulle kunna ordna en, så vore ju det fantastiskt! Jag har en kompis som åker hi den 24 oktober..kanske kan hon ta med den om du tycker att det blir dyrt med frakten?Tack på förhand! Ha det bra, kram!
ernsta.blogg.se

2013-10-09 | 08:32:57
EvaLena säger:

Då fixar jag en :)

Svar: Idag är du bäst.;) Tack så jättemycket! Då fixar jag en kompensation.
ernsta.blogg.se

2013-10-09 | 20:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback