Ce bol n'a pas été testé sur les animaux

Ännu en söndag  Montreal. I sann söndagsanda börjades dagen med frukost på Ellefsen. Fick ett trevligt välkomnande, så snart kan jag nog våga mig på att kalla mig själv stammis!
Idag hängde det en svensk flagga från ett av husen här bredvid. Det stod en man på trappavsatsen och rökte.
Jag kunde inte låta bli att ropa och fråga varför han hade en svensk flagga. Han tog ur sina hörlurar, och jag upprepade min fråga. Han skakade på huvudet och gick in.
 Eftermiddagen ägnades åt att strosa bland konst och keramik nere i gamla stan. Nyårslöfte till mig själv; jag ska ta mig i kraken och prova på keramik! Dessa skålar innehåller inga spår av nötter, har inte blivit testade på djur samt innehåller femtio procent mindre salt.
Jag har dessutom hittat mitt drömjobb (vid sidan om att driva en jordgubbsodling med Måns, eller att vara slav/inredningsdetalj hemma hos mina föräldrar). Cykla med en vattentank och vattna stadens blomamplar!
Håret är tvättat, (nästa) veckans soppa är lagad och jag har svängt ihop ett gäng frukt-och nötbollar som blev perfekta. Måndag, kom bara!
 

Kommentarer
Papipupp säger:

Fin frukostskål då. Ser smakligt ut det där.
Den där låtsassvensken fattade visst noll.
Fina hästbilder då.

2013-09-16 | 17:58:33
lLottal säger:

Dumma människa! Han med flaggan menar jag. Ja, vattna blommor vore ju en grej, men resten av året då? I något varmt land funkar det nog året runt ;)

Svar: Då går jag i idé...som slav hemma hos dig!
ernsta.blogg.se

2013-09-17 | 20:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback