Cherchez, essayez, trouvez!

Montréal - en stad där olika kulturer möts och där det alltid är något på gång. Man skulle kunna tro att det resulterar i en fullspäckad blogg där ingen dag är den andra lik. Visst finns möjligheten för det - men verkligheten är den annan. Å andra sidan, det finns ett uttryck som säger att även om det inte händer så mycket på utsidan, betyder inte att ingenting sker på insidan. Även saker som kan tyckas små kräver sin tid att "smältas".
 
Jag är dock glad över att ha hittat en plats inomhus (det är bara att acceptera, vädret är inte alltid ultimat att sitta ute och plugga i) som tycks fylla flera av mina personliga kriterier gällande en bra pluggplats. På campus i Linköping har jag alltid föredragit Key-huset. Högt i tak, hyfsat fräsch, relativt lugnt och relativt liten risk att någon kommer och stör. Kanske inte så konstigt att jag idag kände att jag hittat hem, där jag satt i Pavillion de Design. Ljust (stora fönster!), hyfsat öppet, hyfsat fräsch, lugnt, tomt på ESG-are och...inspirerande. De studenter som håller till där sitter och skissar på sina ritningar, vilket passar mig utmärkt. Perfekt möjlighet att låtsas att man är på väg att bli arkitekt!...någon mer gemensam nämnare med Key-huset? Tja, kaffet är något dyrare jämfört med den mer livliga delen av campus. Jag får dock välja mugg själv!
 
Glad Lovisa
För att fortsätta på spåret "hitta rätt" så måste jag ju presentera vad mina papilles gav för betyg på kombinationen som i teorin inte kunde slå fel. Jag har provat dem för sig, Ben & Jerrys brownie, frozen greek yoghurt-banan-glass med jordnötssmör, varm fudge, vispgrädde och rostade hasselnötter. Andra äter glass varma sommardagar, Lovisa kör en fredagkväll i duggregn och knappa femton grader. Detta förhöjde dock bara upplevelsen, det som drar ned betyget är att B&J är lite väl generösa med mängden. Kommer dock att somna gott i kväll!

Kommentarer
lLottal säger:

Du behöver generositet gumman! Anslut dig till Arkitekterna du, sämre finns :)

2013-09-14 | 17:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback