La rentrée

Värmen är borta, de rosa bollgirlangerna som har kantat promenadstråket i The Village plockas ned, jag vaknar med halsont och skolan börjar - ja, nu är det höst på riktigt!
 
Jag hade kunnat klaga på att jag köpte en alldeles för dyr yoghurt (Burken var ju så fin! ...och så var den ekologisk...och närproducerad.), badar i ett hav av äpplen (De är ju i säsong nu, alltså billiga!), råkade ta en mellanmugg fast jag bara betalat för en liten och råkade dissa en person som samlade underskrifter mot Animal Cruelty (Det kommer fler chanser!). Jag väljer dock att fokusera på dagens positiva.
 
 - Jag var tidigt ute och fick två begagnade böcker till ett riktigt bra pris utan att stå i kö!
 - Jag överlevde min första lektion - och förstod!
 - Jag fick äntligen möjligheten att smaka Salon G's kaffe, slapp mitt pulverkaffe, och upptäckte att bryggkaffet står uppdukat i ungefär tio olika kannor. De är alla av olika sorter!
 - Solen värmde åtminstone lite när den kikade fram!
 
...och kanske det bästa av allt: Jag har en rosa boll!
 
För att skicka vidare de små guldkornen vi kan hitta här i livet, tänkte jag ge de som inte hann först förra gången en ny chans. Denna gången är det betydligt svårare, så jag bjuder på lite fler bilder. Dessa kommer från torsdagens välkomnande av fakultetens nya studenter och ja, jag tror bestämt att jag är med på samtliga.
 
 

Lycka till!
 
 
 
 
 

Kommentarer
EvaLena säger:

Jag tror jag såg dig på alla tre ,1: mitten lite upp till höger bredvid en flagga 2: längst upp i mitte och 3: nästan längst ner till vänster ?
Jaha då blir du en riktig "kaffekärring" då ;)

Kramar från moster :)

2013-09-04 | 09:07:31
Papipupp säger:

Krya på dig gumman och lycka till i fortsättningen.
Va bra med så många kaffesorter då. Hoppas dom smakar gott.

2013-09-04 | 21:18:15
Lotta säger:

Eva är för snabb igen!

2013-09-05 | 19:31:51
Papipupp säger:

Och mamma är för fåordig.

2013-09-05 | 19:48:11
EvaLena säger:

:)

2013-09-06 | 18:10:17
Jenny säger:

Klart du förstod! :)
Och vad kan gå fel med en rosa boll?

Hoppas halsontet ger med sig fort.
Kram

2013-09-08 | 19:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback