Meningsfullt

Jag väljer att spinna vidare lite på förgående inläggs tema. Först hade jag tänkt att helt enkelt skriva allt i ett, men då detta är lite mer allmänt och inte enbart om...mig, så får det helt enkelt bli ett enskild. F
 
Det här med podcasts och att lyssna på radioprogram "on demand" har tidigare varit helt nytt för mig. Under sommaren blev det några sommarpratare och de senaste veckorna har jag plöjt igenom Träningsglädje TALKS (eller, det är ett par jag inte har lyssnat på ännu). Idag lyssnade jag på avsnitt två "Meningen med livet" respektive nummer tre, "Ett underbart liv". De är inne lite på samma spår och definitivt var värda att lyssna på. Så ta dig en kvart gånger två, ge dig ut i friska luften och lyssna på dem! (Såvida då inte är anti, då kommer du bara att tycka allt är klämkäckt och givet-)
 
Kortfattat så är meningen med livet att fylla den med meningsfulla saker och du har all rätt att välja bort det som inte tillför ditt liv något positivt över huvud taget (eller, som ekonom, har alltför hög alternativkostnad).
Så, jag bjuder in er till att fundera lite. När mår du som allra bäst? Vilka stunder får dig att le och tänka att livet nog känns ganska så härligt ändå?
 
 
För att behålla fokus på mig - några guldkorn ur mitt liv!
 
...uttrycket "bjuda in" fungerar utmärkt och används flitigt på både franska och engelska men låter onekligen underligt på svenska. Attsingen...det hade kunnat bli så bra! ;)
Förresten vill ja gärna ha tips på bra Podcasts.
...och till sist! Smiling Cashew finns nu äntligen i butik! Så alla cashewälskare, och framtida cashewfrälsta, bege er till 7-Eleven, Pressbyrån, Barrista eller någon Världsbutik/butik som samarbetar med House of Fairtrade. Om 97 dagar får jag själv chansen att prova. =D
 
Ha en toppenhelg!
 
 

Kommentarer
Lottal säger:

Härligt att se blandade "mågott"bilder!

2013-09-14 | 17:47:09
Papipupp säger:

Fint kollage du gör då gumman.

Svar: Här försöker jag få lite tvåvägskommunikation, och ni dissar mina frågor. ;)
..men tack.=)
ernsta.blogg.se

2013-09-14 | 20:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback