Ännu en paradox. Eller flera. Manodepres

Idag fick jag detta mail från LiU:
 
"Jag hoppas att du hade en bra första termin utomlands och är nu igång med andra terminen.
Om du inte har gjort det ännu, kom ihåg att terminsregistrera dig på LiU för vårterminen...
...Lycka till med din utlandsvistelse och hör gärna av dig om du har frågor."
 
Det har redan gått en vecka sedan jag var på "Avslutningscocktail" för oss utbytesstudenter. Idag har jag dessutom skrivit mitt första sluttenta. Jag har med andra ord avslutat en av kurserna för denna termin. Om det känns härligt? Ja, även om det är de kommande proven jag oroar mig mer för. På franska. Svårare ämnen. Fast orosmomentet är inte att jag inte har potential att klara dem - jag förstår koncepten i sig. Jag saknar bara motivationen att lära mig kunna förklara dem.
 
För att helt byta ämne, gissar jag att det kan vara på sin plats med en lägesuppdatering om vädret. Igår kväll skakades jag av kraftiga smällar och mullrande. Idag har ännu ingen åska gjort sig till känna. Ännu. För det blir allt mer tryckande.
...och värmen? Ja, det har varit solklänningsvärme. Jag såg en man sitta i t-shirt och shorts, barfota, med fossingarna vilande på isen.
 
Som avslut bjuder jag på en bild av mitt pennskrin. Vad mer kan man säga, än att ännu en gång konstatera att det är dags att knyta ihop säcken för den här terminen.
 
Ha en toppen påsklovsvecka - tänk på att välja ägg från glada hönor!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

Var det bara mailet som var sent, eller hade du glömt registrera dig? Hoppas på det första ;) Konstigt där med mannen du beskriver, häftigt att få de:)

2014-04-15 | 17:52:19
Kristina Värn säger:

Vill önska Dig en trevlig Påsk trots virus eländet men håll ut Du är snart hemma Kramar i mass

Svar: Glad Påsk till dig också! Hoppas du hittar några påskägg.=)
ernsta.blogg.se

2014-04-15 | 21:43:14
Jenny säger:

Bra framförhållning!
Vill också ha kombon med värme, sol och snö!! Det bästa av världar.

Svar: Det är sant, lite svårt att planera dock! Igår mötte jag folk i både täckjackor och solklänningar.
ernsta.blogg.se

2014-04-15 | 22:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback