Glad Sommar!

Idag gick min spork sönder. Tur att jag denna gång hade en i reserv. Jag har lämnat terminens litteratur hos studenternas bokkooperativ (och hoppas att några av mina böcker blir sålda kommande termin) och skrivit mina sista tentor. Den första riskerar jag att nätt och jämt klara. Kanske inte alls. Sextio procent flersvarsfrågor av typen "Vilken/vilka är den främsta anledningen till att x diskrimineras på arbetsmarknaden?" a. Faktor A b. Faktor C c. Faktor C d. Svar a och b e. Svar a och c f. Inget av alternativen.
Så...enligt vem? Enligt vilken studie? Särskilt med tanke på att det är väldigt svårt att vetenskapligt påvisa om diskriminering förekommer eller inte. Personligen har jag inte jättemycket till övers för vetenskap, och jag fascineras av möjligheten till olika tolkningar. Jag tror dock att vissa frågor inte lämpar sig som flersvarsalternativ. Idag har jag svarat på många av dessa slag.
 
Livet går dock vidare. Tenta nummer två avslutades med frasen "Bon été!". Tack, detsamma! Jag må vingla omkring, märkt av bältros och Montréals luftföroreningar... men jag har sommarlov - slå den! 
 
Nu börjar mitt sommarlov!
 
Kramar och hälsningar, från en Lovisa som inte kan låta bli att le lite
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

Sommarlov i april, nej den kan nog ingen slå! :)

2014-04-26 | 16:05:27
Kristina Värn säger:

Härligt med sommarlov det var länge sedan Du hade det är dig väl unnat så nu ska du bara njuta och må gott Kramar vi ses snart Välkommen hem

2014-04-27 | 11:01:35
Jenny säger:

Härligt med lov! :)

2014-04-29 | 21:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback