Långfredag

Jag älskar påsken. Lättsamheten, färgerna, ljuset, gemenskapen. Några av elementen har jag försökt att få till. Lite påskpynt. Grannen som har stått naken sedan jul fick sig en påskskrud. Idag har jag dessutom målat några ägg, med inspiration från rädisskotten som växer så det knakar. Det är lyx att kunna skörda varje dag, trots att jag för tillfället är trädgårdslös.
 
Idag såg jag årets första maskros - eller åtminstone bladen och en knopp. Hittade dessutom - och köpte - rödlila maskros på Coffin Eco. Tyvärr väldigt, väldigt besk...och om jag säger det, då är det verkligen väldigt, väldigt. Är ju annars en person sam gärna smaskar i mig beska blad. Vi får se vad jag kan hitta på med den!
 
Igårkväll avslutades ännu en av mina kurser. Det var också avslutet på ett väldigt påfrestande samarbete. Jag har dock lärt mig, åtminstone till stor del, att det finns en rimlig gräns. Att man ibland måste släppa taget. Ibland blir det pannkaka - det betyder inte att livet är pannkaka. Under andra omständigheter hade det varit annorlunda.
 
Jag hoppas att ni njuter av påskledigheten och allt vad den innebär! Ta hand om varandra!
 

 

Kommentarer
Lotta säger:

ÄNTLIGEN! Tack till din grupp som fått dig att inse någonting viktigt! Vacker bild du fått till på det skira grönskande :) Påskpussar i massor<3

2014-04-19 | 09:54:34
Anonym säger:

Diggar din gran! :D

Svar: Jag med, fast säg inte "gran" högt så att han hör - han leker påskris!
ernsta.blogg.se

2014-04-20 | 19:59:19
Kristina Värn säger:

Påskris var det kanske skulle göra som dig spara från jul ock klä om Kramar i mass

2014-04-21 | 13:40:21
Jenny säger:

Sötaste granen ... eller förlåt påskriset någonsin! :)

Svar: Det gjorde ont att lägga honom i komposten..Ville ha med honom hem med viktgränsen satte stopp!
ernsta.blogg.se

2014-04-29 | 22:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback