Påskafton

Påskafton. Jag har hört det ryktas om en helt underbart solig lördag där hemma. Hoppas att ni alla har fått möjligheten att njuta av den!
 
Min påskafton har även den varit solig. Dagen inleddes med tvätt och påskstäd - helt underbart, faktiskt. Ännu mer underbart är att jag nu har packat en väska. Fullproppad. Det kändes så underbart skönt. Fick även en liten försmak av Sverige, då jag stod och väntade på att receptionen skulle öppna så att jag kunde låna dammsugaren. En av killarna som städar satt också och väntade, pillande med sin mobiltelefon. Till och från spelade han musik, och plötsligt hör jag "..slänger ned en nyckel ifrån fönstret i köket...". Visst var det Veronica Maggio! Jag noterade detta, men han tittade mest konstigt på mig. Kanske lät jag lite för exalterad.
 
Ingen påsk utan tulpaner, åtminstone inte när de reades ut på grund av att de såg lite hängiga ut. Jag såg dem igår, så när studion hade fått sig en uppfräschning kunde jag inte låta bli att gå och köpa ett gäng. Nu har de faktiskt till och med rest lite på sig. Allt som behövdes var lite kärlek!
Efter att ha provat Crudessences råa crepes, har Aux Vivres veganska variant stått på önskelistan. Idag blev jag satt vid bardisken, vilket gjorde att jag hade god uppsikt över personalen som sprang fram och tillbaka och mixade smoothies. Springa är en närmare beskrivning än gå, för de har verkligen fullt upp! Jag har ju hittills endast varit där på helgen, kanske är det lugnare i veckan? För ett till besök måste det bli, för jag blev lite besviken på pannkakorna. Det berodde nog dock mest på att när jag väl kom dit blev sugen på något mer...grönt. Så ett till besök får det alltså bli!
Inte möjlighet att besöka ovannämnda restaurang? Fortsätter på det ätbara spåret och kommer med ett tips. Är du själv ofta på fot och behöver ett smidigt mellanmål, se till att blanda några goda blandningar redo samt en bra snackbox. Den vänstra är från tidigare i vintras, och nu till påsk har jag passat på att blanda ihop två nya. Oemotståndlig (nej, jag kunde inte stava till det), med chokladdoppade kaffebönor, frystorkade jordgubbar samt rostade mandlar och hasselnötter. Underbar! Blandning nummer två går i påskens tecken - pistagenötter, jordmandlar samt frystorkad mango och jordgubb. Jag hade något namn på G, men tänkte skapa lite dynamik på bloggen genom att be er komma med förslag! Så, vad ska denna mix heta?
Avslutningsvis kommer här en liten bildbomb från påskaftonen i ett Montréal som har börjat vakna till liv.
Ha en underbar söndag!
 

Kommentarer
Lotta säger:

Namnförslag: Vårflirt ;)Härliga vårliga bilder!

Svar: Mycket bra förslag! ..kände dock att denna blandning var lite mer åt det barnsliga hållet...å andra sidan - mer flirtande åt folket! I alla åldrar!
ernsta.blogg.se

2014-04-20 | 18:12:28
Kristina Värn säger:

Lovisas Guldblandning (med tanke på kaninen) Ha det gott

Svar: Det förslaget gillar jag!
ernsta.blogg.se

2014-04-21 | 13:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback