What's up in Montréal

Söndag - jag stapplar pulsandes ut i kraftigt snöfall och kämpar mot den starka vinden. Mina föräldrar sitter i t-shirt hemma på altanen. Metro beskriver i måndagens tidning helgens väder som "snöstorm".
 
...men, gott folk. Veckan inleddes med solsken och härliga temperaturer. Ett underbart, perfekt moget Bartlettpäron gav dagen en guldkant. Eftermiddagskaffet i solen lika så, jag var tvungen att knäppa upp jackan och satt utan mössa och vantar. Det var härligt!

 
Annat på gång i Montréal...
 
1. Valet är såklart nummer ett på listan. Tidigare rapporterade jag om universitetet HEC som tänkte bryta mot reglerna. Nu är det klart - de ger med sig och ställer in alla kurser.
 
2. Rätt att rösta, men inte bestämt dig? Ett alternativ är "Bloc Pot". I senaste valet fick de 420 röster, vilket motsvarar 0,01%. Vad de vill? Bygga en ekologisk industri baserad på cannabis.
 
3.Staden har endast en månad kvar. En månad kvar av äran att ha mig boende här. Det är inte många dagar. Å ena sidan känner jag att det finns så mycket jag fortfarande vill uppleva. Så många saker som jag har gjort, som jag vill göra en sista gång innan jag åker. Samtidigt är det olidligt. Jag står inte ut en sekund till här.
 
April på ingång, ha det gott!
 

Kommentarer
Lotta säger:

April, april din dumma sill! Jaaa, vad härligt att äntligen känna lite värme va? Ekologisk cannabis, ja varför inte? De där Kanadensarna alltså, phö!

2014-04-01 | 17:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback