Mässornas helg - Fröer och choklad

Februaris andra lördag spenderades delvis på "Fête des Semences" på Botaniska Trädgården. En frömässa, med allt vad det innebär. Förutom fröer i massor bjöds det på föreläsningar och annat smått och gott. Efter att ha botaniserat bland allt behövde huvudet luftas! Så här års är det ingen inträdesavgift - det var kul att se botaniska i vinterskrud!
 
Förutom frömässa har det även varit chokladmässa denna helg! Ett stenkast från mitt krypin, fritt inträde och smakprov i mängder. Choklad i alla dess former, såklart, men även kola, kakor, minimacarons, svamp (stekt i kakaofett) och så det bästa av allt - vin och chokladprovning! Ett företag som säljer små choklad som de har matchat till olika typer av viner fanns på plats. Riktigt gott!
 
Jag har även hittat ett par glasögon...utan glas och skalmar...
...samt fått en kram som jag ska skicka vidare.
Kommande vecka bjuder på första mitterminstentan. Givetvis är jag inte alls förbered och kommer inte att se till att vara det heller. Studiemotivation och -inspirationen tryter. Det känns tungt, men jag försöker tänka på alla tentor och prov jag har skrivit i mina dagar. Det är ett helt drös, och majoriteten, om inte alla, har gått vägen. Dessa utgör en fjärt i rymden. Man kan inte räkna med en god skörd varje år.

Ha en underbar start på veckan!

Kommentarer
Papipupp säger:

Hej där du som fjärtar i rymden.
Fantastiska bilder du öser över oss suktande swedalafolk. Tycker du gör rätt att frossar i dessa gratiserbjudanden som dyker upp då och då.

Stora kramar från din pappi.

Svar: Kramar
ernsta.blogg.se

2014-02-10 | 11:32:46
Lotta säger:

Min lilla gormande! Njut, njut, njut! Och du har så rätt så angående prov och resultat! Ta inte ut dig i onödan min vän!!!!

2014-02-11 | 18:44:09
Kristina Värn säger:

Instämmer med föregående njut av det du kan choklad vin och underbara bilder tentan fixar du ändå så fjärta på Kramar i mass

2014-02-12 | 18:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback