Mi-session

Ungefär 75% av apelsinerna jag har knäckt denna vinter här i Montréal har varit en besvikelse. Torra, smaklösa. Vinter och citrussäsong har med andra ord inte varit på topp. Morgonens apelsin bröd inte på en god start.
     Dagsljuset har lyst med sin frånvaro. Det har spöregnat i princip hela dagen.
 
Summan av kardemumman? Tja, jag kan borsta av händerna och konstatera att vi har nått mi-session! Idag skrevs sista mitterminstentan bland de kurser jag har på franska,. Just denna hade jag bävat för, men det kändes bra. Fick dessutom tillbaka förra fredagens tenta i "Dimensions Microéconomiques de la ville" och det gick allt annat än dåligt. Dessutom har jag en veckas "rélache" framför mig, som visserligen kommer att fyllas med med en del arbeten i form av grupprojekt samt plugg inför sista mitterminstentan, men jag har inga lektioner och det är inte överdrivet mycket att plugga. Inte för att jag har gjorde det så värst mycket den senaste tiden... som sagt, lite opepp på det just nu!
 
Annars har jag fått brev två dagar i rad. Vardagsglädje när den är som bäst!
 
Ta hand om er i helgen!

Kommentarer
Lotta säger:

Bra att det finns några saker att se med positiva ögon på. Go girl! Du fixar det<3

Svar: <3
ernsta.blogg.se

2014-02-22 | 14:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback