Ras-le-Bol

Trots att jag lever som en ”Swede” (väntar dessutom tillskott i plånboken) och knappast behöver vänta på slantarna och dessutom är en fena på att ta vara på allt i köket, så passar jag på. För detta är ingen välgörenhet. Det är en gemensam måltid, för studenter helt enkelt. Gratis, och helt vegetariskt.

I Montréal startade allt på universitetet Concordia, ”People’s Potato”, och spred sig sedan till Mc Gill där det har döpts till ”Midnight Kitchen”. Här på UQAM heter det alltså ”Ras-le-Bol”, som kan översättas med ”…få nog” (typ).

Varje tisdag vid lunchtid, samt torsdag eftermiddag/kväll, delas maten ut. I höstas tog jag mig aldrig för att prova, men nu är jag på plats! Bilden ser kanske inså så aptitlig ut, men jag kan tala om att det var riktigt gott.

Trevlig helg allihopa!

 

 


Kommentarer
Lotta säger:

Gratis är gott! Ser dock inte ut som en alltför stor måltid. Kul med lite gemenskap och ett bra alternativ till er som inte har "ett riktig" kök.

2014-02-01 | 13:45:24
Bjuhr säger:

Nice med gratis mat! :D

2014-02-02 | 13:26:59
Kristina Värn säger:

Härligt mera sådant Kram

2014-02-02 | 15:47:13
Papipupp säger:

Kaninföda.

Kramis...

2014-02-04 | 10:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback