Blommor och bin

Larvig rubrik, men jag kunde inte låta bli! Tulpanens dag idag. Jag slår på stort och har klippt till mig en tulpan i papp. Jag antar att tulpaner inte är lika poppis här som i Sverige. Där är de heliga, i alla fall för mig.
 
Just nu pågår "Defi Energi" här på campus. Det kan beskrivas som en temavecka med fokus på energi, i olika former. Det står spinningcyklar här och där, för att generera elektricitet. Idag anordnade också en liten rundtur där vi bland annat besökte skolans bikupor, några av de olika takodlingarna samt fick lära oss mer om de olika organisationerna som arbetar för ett mer hållbart samhälle. Intressant och framförallt trevligt. Vi fick smaka på både sommar- och hösthonung, bipollen.. Ja, bina sover ju just nu och är väl isolerade i sina bikupor, och takodlingarna är inte heller i all sin prakt, men de är där!
 
Detta fick, om möjligt, mina fingrar att klia än mer! Längtar så efter att odlingssäsongen ska sätta gång på riktigt. Nog för att den pågår till viss gran året runt för min del - just nu har både persiljan och gräslöken börjat gro.
 
 
Kramar
 

Kommentarer
Lotta säger:

Varför ingen bild på din finfina tulpan? Härligt att odlingssäsongen snart är här! Jag längtar också.

Svar: Jag har inte fixat en bild än..får göra det!
ernsta.blogg.se

2014-01-16 | 17:46:21
Kristina Värn säger:

Jag längtar också men ute är det vitt vitt vitt suck Kramar till Dig

Svar: Vitt är också fint! =)
ernsta.blogg.se

2014-01-16 | 18:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback