Montréals bästa kaffe

Kaffe. Något jag ibland har haft en tendens att överdosera. Något jag ibland har haft en tendens att tumma på smaken för att få det lite billigare (så länge det är Fairtrade, såkart!). Att få komma hem till en älskad kaffemaskin, och därefter serveras halvtaskigt flygplanskaffe, kan förklara varför jag under min första vecka i Montréal inte har konsumerat denna dryck i samma utsträckning.
 
Nej, ännu har jag inte fallit tillbaka till gamla fotspår. Innan jul presenterade tidningen Metro en lista på var man kunde hitta stadens bästa kaffe. Trettiotre caféägare och bloggare hade nominerat sin topp tre. Dagens söndagsäventyr bestod därför av ett besök till ett av de caféer som toppade listan - Café Myriade.
 
För dagen serverades espressokaffet "The Black Cat". Lite åt det surare hållet (nej, jag vet inte vilka fancy smakord man slänger med i kaffekretsar!), men för övrigt bra! Allt annat än blaskigt. Blask har jag så det räcker. Regn och plusgrader leder till decimeterdjupa pölar och glaciärer av is lite här och var. Det är en utmaning att ta sig fram.
 
Ha en bra start på veckan - glöm inte tulpanens dag på onsdag!

Kommentarer
Papipupp säger:

Kaffe är ju både en levnadsnjutning och en hälsodryck, då ska man inte tulla på kvaliteten.

Stor kram vännen.

2014-01-30 | 08:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback