We're living in America - and we're sorry

När jag väl landade i Montréal var jag trött. Riktigt, riktigt trött. Att stå med tunga väskor i kö för att lämna in deklarationslappen var därför mindre uppskattat. Med frön på fickan visste jag att jag kanske inte var helt korrekt ifylld. Just detta visade sig dock inte vara något problem.
 
För det första hade jag fyllt i min hemadress i A-delen. Trodde jag. Min hemadress är tydligen min Kanadensiska adress. Så det fick jag ändra. Jag hade även fyllt i del B, men uppmanades att även fylla i del C som gäller för Kanadensiska invånare. Nej, det kändes inte alls bra.
 
För övrigt trodde tullgubben inte helt på att jag kom tillbaka helt utan julklappar från mina föräldrar. Jag blev dock insläppt.
 
Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer
Lotta säger:

Officiellt Kanadensare nu då? Ja, ja, vi får väl se om de vill släppa ut en så fin invånare sen när det är dags att åka "hem" då, he, he ;)Stackare som inte fått några julklappar, snyft.

2014-01-08 | 17:59:34
Kristina Värn säger:

Men vad hemskt inte några julklappar Varför kunde tullgubbarna inte ge Dig ngn då Vill inte att Du blir Canadensare Vill ha dig som den svenska du är Kramar Må så gott

2014-01-08 | 18:41:20
Papipupp säger:

Jaha har min fina lilla gumma emigrerat utan att jag fått redapå det innan du åkte? :-)

Ta det som en riktigt stor komplimang om tullen tror att du är en Canadensare på riktigt.

Kram min Canadensare.

2014-01-08 | 22:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback