30 jours pour la planète

I måndags drog det igång - 30 dagar för planeten. En temamånad för vår jord, här på UQAM. I tisdags var jag därför på en lunchföreläsning om klimatförändringar och vad vi kan göra. Föreläsningen i sig kom kanske inte med så mycket nytt, men den hölls i en fantastiskt fin sal som jag inte varit i tidigare. Universitetet är ju utspritt lite här och där, och en del av den ligger i en gammal kyrka (typ). Denna sal hade således högt i tak, "motivfönster" och en högtidlig känsla. Dessutom är det alltid trevligt att få bli bjuden på lite kaffe och frukt, hehe.
 
Imorgon (idag, för er i Sverige!) är det dessutom Earth Hour. Glöm inte att släcka lampan, men tänd gärna lite ljus. Själv har jag bara ett ljus kvar att tända, men det blir mysigt. Har också tänkt att svänga ihop årets Earth Hour-bakelse.
 
Ha en härlig helg!
 

Kommentarer
Lotta säger:

Hoppas din bakelse var god och att ditt enda lilla ljus räckte till för att lysa upp lite. Omgivningen kan lyfta sånt som annars inte är så speciellt, håller med dig där.

Svar: Bakelsen var toppgod (det var ju jag som gjort den!), och ljuset räcker fortfarande. Jag orkade inte ha det tänt ända till halv tio, hehe. Tänk på att jag är pensionär!
ernsta.blogg.se

2014-03-30 | 09:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback