Just nu - december

I luciatider fortsätter jag mitt julmys (notera mamma; mys!) med en adventskalender full av te. I köksfönstret spirar linserna i takt med att jag tömmer skafferiet på i princip allt. Om ett par dagar får jag nyckeln till mitt nygamla boende och det är dags att samla ihop mitt pick och pack ännu en gång. Hur det känns? Underbart, men som vanligt fungerar jag inte helt riktigt. Flytt, stora förändringar på jobbet (jag är redo - men de som inarbetade i de gamla systemen är skeptiska) och jul uppe på alltihop. Hjälp?
 
Tur eller hur är mina förnödenheter relativt få och en hel del kartonger står fortfarande ouppackade. Julkorten trillar iväg idag. Jag har ännu inte formellt skrivit på en förlängning av min anställning. ..och att mitt julgodis blir sissådär gör ingenting - med tanke på det dignande godisbord resten av familjen brukar ordna med så överlever vi nog.
 
Ha det fint!
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

Växterna vill ut..... Mys på du bara 😀

2016-01-07 | 18:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback